تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران، تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲ پرستاران توصیه‌های طب ایرانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا و درمان آن‌ها دشواری‌های پیگیری پرونده‌های قصور پزشکی که خیلی‌ها را از ادامه راه بازمی‌دارد ثبت ۲۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ پلیس فتا: ارسال پیامک‌هایی با عنوان سفرهای ارزان، کلاهبرداری است کشف راز سرقت‌های مرموز خودرو در بولوار توس مشهد
سرخط خبرها

واکسنی که از زوال عقل پیشگیری می‌کند

  • کد خبر: ۲۴۲۳۱۷
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
واکسنی که از زوال عقل پیشگیری می‌کند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد آخرین نسخه واکسن زونا یک فایده کمترشناخته‌‎شده دارد و آن هم کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل است.

به گزارش شهرآرانیوز، بزرگسالانی که از جدیدترین نسخه واکسن زونا استفاده می‌کنند، ممکن است دیرتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار گیرند. به گفته محققان، نسخه‌های جدید واکسن زونا مزیتی دارند که در کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل تأثیر چشمگیری دارد.

زونا یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است.

طبق گفته تیم تحقیقات آلزایمر در انگلستان، «زوال عقل، بخش اجتناب‌ناپذیری از روند پیری نیست، بلکه ناشی از بیماری‌هایی مانند آلزایمر است. یافتن روش‌های جدید به منظور کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها ضروری است. این تحقیق که در گروه بزرگی از افراد انجام شد، نشان می‌دهد افرادی که آخرین نسخه واکسن زونا (شینگریکس) را دریافت می‌کنند، ممکن است دیرتر دچار زوال عقل شوند.»

این مطالعه شش‌ساله نشان داد احتمال بروز زوال عقل در افرادی که واکسن‌های زونا با فرمولاسیون جدید را دریافت و تزریق کردند، در مقایسه با سایر افراد، ۱۷ درصد کمتر است. هم‌چنین این اثر در زنان تا حدودی بیشتر از مردان (حدود ۹ درصد) بود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که مکانیزم این اثرگذاری چگونه است؛ آیا واکسن مستقیماً باعث کاهش خطر زوال عقل می‌شود یا اینکه آیا عامل دیگری در این زمینه نقش دارد؟ تحقیقات تکمیلی در آینده پاسخگوی این پرسش‌ها خواهند بود.

قابل ذکر است که این اتفاق فقط در خصوص واکسن زونا صدق می‌کند و دیگر واکسن‌های بزرگسال مانند واکسن آنفلوانزا و واکسن Tdap (کزاز، دیفتری و سیاه سرفه) در طول تحقیقات این مزیت محافظتی عصبی را نشان نمی‌دادند.

منبع: خبر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->